się od tej, którą widzą czytelnicy danej strony. Cloaking polega więc na oszukiwaniu przeglądarki, żeby osiągnąć wyższe pozycje w rankingu, niż byłoby to możliwe bez stosowania tej metody. Z powodu niezgodności treści przedstawianej wyszukiwarce oraz odbiorcom taka strona może zostać trwale usunięta z indeksów większości wyszukiwarek. Z tego powodu jest to bardzo niepolecana oraz nieetyczna metoda pozycjonowania, które w efekcie może przynieść więcej szkody, niż pożytku.
Zmiany w marketingu internetowym
Marketing internetowy zmieniał się bardzo na przestrzeni ostatnich lat. Najważniejszą zmianą jaka jest teraz widoczna jest konieczność personalizacji wszystkiego, co tylko możliwe. Dzięki zaawansowanym algorytmom, zbieraniem danych o każdym użytkowniku można trafić z reklamą do osób zainteresowanych na przykład wyłącznie takim konkretnym tematem. Daje to szansę poznania nowych klientów i zabłyśnięcia czymś ciekawym. To rola marketingu na żywo, marketingu, który dzieje się na naszych oczach. Wiedzą o tym specjaliści o pozycjonowania stron i innych rodzajów marketingu i po prostu wykorzystują to w swoich działaniach.
edytuj kod- cytat z Wikipedii
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych